Online marketing strategie

Het succes van een website of webshop valt of staat met een gedegen strategie. Zonder een goede (online marketing) strategie is de kans groot dat je niet het maximale uit jouw dienstverlening haalt. Netsolution is jouw partner om dat volledig in kaart te brengen én online uit te dragen met de inzet van optimaal afgestemde online marketing diensten.

Bij de ontwikkeling van een online marketing strategie is het belangrijk dat ieder vraagstuk uniek wordt aangevlogen, want ieder bedrijf heeft een andere missie en visie, een andere doelgroep en andere kernwaarden van waaruit het bedrijf opereert. Dit begrijpen wij bij Netsolution maar al te goed en vandaar dat wij bij iedere strategie een uniek maatwerk traject leveren, afgestemd op jouw doelen, budget en concurrentiepositie binnen de markt.

Pas wanneer er een aaneengesloten marketing strategie is bepaald gaan we kijken welke online marketing kanalen zoals zoekmachine optimalisatie (SEO), zoekmachine adverteren (SEA), social media marketing of content optimalisatie daarbij aansluiten.

null

1. Doelgroep analyse

Wie is je doelgroep, waar bevindt deze zich online en hoe kun je deze het beste bereiken? Door middel van een uitgebreide doelgroepanalyse brengen we dit in kaart en bekijken we de mogelijkheden.
null

2. Doelstellingsbepaling

Wat wil je als bedrijf bereiken en wanneer ben je tevreden? In de doelstellingsbepaling bepalen we door middel van KPI’s meetbare resultaten wanneer een campagne succesvol is.
null

3. KPI's in de praktijk

Wanneer de KPI’s zijn bepaald gaan we pas kijken welke online marketing kanalen daarop aansluiten en waar de grootste strategische kansen liggen om maximaal resultaat te behalen met aansluitende kanalen.

Van KPI naar concrete inzet

De mate van succes wordt bij ons vooraf tijdens de doelstellingsfase in KPI’s (Key Performance Indicators) uiteen gezet. KPI’s zijn meetbare indicatoren die bepalen of de campagne succesvol is. Denk bijvoorbeeld aan het aantal downloads dat je wilt realiseren, de omzet die je wilt behalen of de procentuele groei die je wilt bereiken.

Door deze doelstelling uiteen te zetten in duidelijke KPI’s is snel resultaatinzicht mogelijk en kan er direct bijgestuurd worden wanneer er zaken zijn die niet optimaal lopen. Op deze manier helpen KPI’s om doelgericht te werk te gaan.

Pas wanneer de KPI’s zijn bepaald gaan we aan de slag met de marketinginzet zoals seo optimalisatie, zoekmachine advertenties, social media inzet of content optimalisaties.

Enkele voordelen van ons meetbare online marketing strategie traject:

Inzicht in jouw huidige marketing inzet…

Een unieke maatwerk marketing strategie…

Duidelijke meetbare doelstellingen tot succes…

Een optimale marketing mix afgestemd op KPI’s…

Optimale transparantie en meetbaar gerealiseerde doelen…

Een optimale marketingmix voor jouw doelstellingen…

WAT KLANTEN VAN ONZE ONLINE MARKETING STRATEGIE VINDEN…

WAAROM EEN ONLINE MARKETING STRATEGIE?

Een goede online marketing strategie is noodzakelijk om maximaal rendement te behalen met online marketing.

Online succes begint met het hebben van duidelijke bedrijfsdoelstellingen, waar je vervolgens je (online) strategie, resultaten en de inzet van online media kanalen op inricht. Met een goed geformuleerde online marketing strategie zorg je er op basis van duidelijk afgestemde KPI’s voor dat je gericht en concreet online marketing inzet kunt plannen en resultaat kunt behalen.

Bij Netsolution ben je verzekerd dat de online marketing strategie van jouw bedrijf de aandacht krijgt die het verdient. Daarom maken we voor elke klant een maatwerk traject, zodat we samen het maximale resultaat behalen.

Waarom Netsolution voor jouw Online strategie?

Voor Netsolution zijn onderling overleg en een no-nonsense aanpak van groot belang om tot een succesvolle samenwerking te komen. Bij ons geen standaard pakketten maar een uniek online strategie traject dat aansluit bij jouw doelstellingen en ambities en dat is afgestemd op de kansen die wij signaleren. Op deze manier werken wij zo doelgericht mogelijk naar jouw online rendement.

Bij het bepalen van de online marketing strategie beginnen we altijd met een oriënterend gesprek waarin wensen en doelstellingen van marketing inzet bepaald worden. Op basis hiervan gaan wij aan de slag om het raamwerk van de marketingstrategie, door continue samenwerking met jou, neer te zetten.

Zo adviseren we onder andere over de doelgroep en het gedrag van deze doelgroep en bepalen we door middel van duidelijk afgestemde KPI’s wanneer jij als bedrijf tevreden bent over de inzet van online marketing. Pas wanneer de doelstellingen en de mogelijkheden duidelijk zijn vastgelegd gaan we samen met jou aan de slag om een online marketing mix samen te stellen waarmee we verwachten maximaal rendement te behalen.

Op deze manier zorgen we ervoor dat we zo gedegen en transparant mogelijk het beste rendement realiseren bij de voor jou belangrijkste doelgroep.

OOK EEN OPTIMALE ONLINE MARKETING STRATEGIE VOOR JOUW BEDRIJF?

NEEM VRIJBLIJVEND CONTACT OP VOOR EEN GRATIS STRATEGIE SCAN!

HET LAATSTE ONLINE MARKETING NIEUWS ONTVANGEN?

SCHRIJF JE IN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF MET TRENDS EN ONTWIKKELINGEN

    DOOR JE TE REGISTREREN GA JE AKKOORD MET ONS PRIVACY STATEMENT.

    BLOG

    Nu mensen steeds meer tijd online doorbrengen, is goede visuele content belangrijker dan ooit om je te onderscheiden van […]

    Zoekwoord clustering

    Elk van onze zoekmachine optimalisatie strategieën gaat in de basis uit van één belangrijk ding: zoekwoorden. Zoekwoorden zijn, naast […]