Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie (CRO) is het proces waarbij het percentage website gebruikers dat een gewenste actie op jouw site doet (bijv. aankoop, contact aanvraag of offerte aanvraag) wordt verhoogd. Deze conversies kunnen worden onderscheiden in macro conversies (de aankoop van jouw product of aanvraag voor jouw dienst) en micro conversies (onderdeel van het pad dat een bezoeker aflegt om de uiteindelijke conversie te doen). Denk bijvoorbeeld aan het invullen van een formulier of het abonneren op een nieuwsbrief.

Tijdens ons CRO optimalisatie proces brengen wij het bezoekersgedrag op jouw website in kaart en gaan we aan de slag met het signaleren van alle optimalisatiemogelijkheden. Dit met als uiteindelijke doel om ervoor te zorgen dat gebruikers het conversietraject zo soepel mogelijk kunnen doorlopen en er uiteindelijk meer conversies worden gerealiseerd.

Bij Netsolution helpen we jou bij het verbeteren van website conversies door te kijken naar conversie optimalisatie mogelijkheden voor jouw website en hier vervolgens een plan voor te ontwikkelen dat ervoor zorgt dat jouw website meer leads en meer klanten zal opleveren.

null

1. Conversie analyse

We beginnen altijd met een conversie analyse. Hoe presteert jouw website, wat lezen we uit de data en welke optimalisatiemogelijkheden zijn er te bedenken?
null

2. Conversie strategie

Naar aanleiding van de analyse ontwikkelen we de conversie strategie met testplan waarin wordt vastgelegd welke conversie optimalisaties we gaan testen.
null

3. Conversie optimalisatie

Zijn de testcases in de strategie vastgelegd? Dan gaan we aan de slag met het uitvoeren van A/B tests om de beoogde optimalisaties uitvoerig te testen.

Waarom conversie optimalisatie (CRO) het verschil maakt?

Er zijn genoeg websites die er op het eerste gezicht prima uitzien, maar waar tegelijkertijd het rendement minimaal van is. Een mooi design alleen is namelijk allang niet meer een garantie voor succes. De belangrijkste factor om je website succesvol te maken is om te zorgen dat meer bezoekers de acties uitvoeren die jij het liefst van hen verlangt. Denk aan het plaatsen van een bestelling in je webshop, het plaatsen van een contactaanvraag voor jouw dienst of het aanmelden voor jouw nieuwsbrief om een kwalitatieve email database op te bouwen.

Conversie optimalisatie ( CRO) is het totaalplaatje om jouw bezoekers optimaal te sturen naar het door jou gewenste doel om zo uiteindelijk meer rendement te realiseren. CRO is in de basis nog belangrijker dan het genereren van meer verkeer, want als al dat extra verkeer uiteindelijk niet het gewenste doel heeft op jouw website heb je niets aan deze grotere stroom bezoekers.

Enkele voordelen van onze conversie optimalisatie aanpak:

Inzicht in jouw huidige marketing strategie…

Een duidelijke analyse van mogelijke verbeterpunten…

Meedenken over de juiste conversie optimalisaties voor jouw doelgroep…

Advies en begeleiding tijdens de conversie optimalisatie…

Continu transparantie en communicatie over test resultaten…

Optimale inzichtelijkheid van A/B testresultaten…

WAT KLANTEN VAN ONZE CONVERSIE OPTIMALISATIE VINDEN…

DE VOORDELEN VAN CONVERSIE OPTIMALISATIE

Een goed converterende website is van groot belang voor het online resultaat. Het belangrijkste voordeel is dat je minder mensen nodig hebt om een bepaalde omzet of aantal lead aanvragen te realiseren. Dit betekent dat je minder verkeer hoeft in te kopen door middel van zoekmachine adverteren, minder organische bezoekers via SEO optimalisatie hoeft te realiseren of minder bezoekers via social media marketing hoeft te vergaren.  Tevens bevordert kwalitatieve conversie optimalisatie de gebruikersinteractie die weer van invloed is op de organische positionering van een website wat de kans op hogere posities in de zoekmachines vergroot.

Om kwalitatieve CRO optimalisatie uit te kunnen voeren is het belangrijk dat er een gedegen maatwerk aanpak wordt ontwikkeld voor jouw website. Want wat voor de een werkt, hoeft niet automatisch voor de ander ook succesvol te zijn. Dit is waar Netsolution jou bij helpt. Samen bekijken we eerst jouw globale marketingstrategie om te kijken of deze duidelijk is. Naar  aanleiding hiervan gaan we vervolgens aan de slag met het opstellen van maatwerk verbeterplan met een unieke set van A/B tests die in jouw geval het verschil kunnen maken.

Waarom Netsolution Voor Jouw CRO Optimalisatie?

Voor Netsolution zijn onderling overleg en een no-nonsense aanpak van groot belang om tot een succesvolle samenwerking te komen. Bij ons geen standaard pakketten maar een unieke conversie optimalisatie strategie die aansluit bij jouw doelstellingen en ambities en afgestemd op de kansen die wij signaleren. Op deze manier werken wij zo doelgericht mogelijk naar jouw online rendement.

Bij het starten van een conversie optimalisatie traject beginnen we altijd met een oriënterend gesprek waarin wensen en doelstellingen van de de conversie optimalisatie bepaald worden. Op basis hiervan gaan wij aan de slag om het conversie optimalisatie plan, door continue samenwerking met jou, neer te zetten.

Zo adviseren we onder andere over de bestaande marketingstrategie en bekijken we of deze online voldoende duidelijk is of dat er nog zaken verbeterd en verduidelijkt kunnen worden. Naar aanleiding hiervan gaan we aan de slag met het opstellen van mogelijke testscenario’s op de belangrijkste interactiepunten van jouw website. Deze bundelen we in een conversie strategie waarin alles is vastgelegd.

Vervolgens gaan we aan de slag met het uitvoeren van de A/B tests. Dit doen we door twee versies van een webpagina te tonen waarbij een bepaald element, zoals de koopknop of de knop om een aanvraag te doen verschilt. Door het meten van de resultaten van beide varianten is eenvoudig te achterhalen welke variant het beste werkt. Alle resultaten worden vervolgens in een overzichtelijke rapportage gepresenteerd als naslagwerk voor bijvoorbeeld de developer die aan de slag kan met het doorvoeren van optimalisaties.

Op deze manier zorgen we ervoor dat we zo gericht mogelijk het beste rendement halen bij de voor jou belangrijkste doelgroep.

OOK EEN OPTIMAAL PRESTERENDE WEBSITE MET GOEDE CONVERSIERATIO’S?

NEEM VRIJBLIJVEND CONTACT OP VOOR DE MOGELIJKHEDEN!

HET LAATSTE ONLINE MARKETING NIEUWS ONTVANGEN?

SCHRIJF JE IN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF MET TRENDS EN ONTWIKKELINGEN

    DOOR JE TE REGISTREREN GA JE AKKOORD MET ONS PRIVACY STATEMENT.

    BLOG

    Nu mensen steeds meer tijd online doorbrengen, is goede visuele content belangrijker dan ooit om je te onderscheiden van […]

    Zoekwoord clustering

    Elk van onze zoekmachine optimalisatie strategieën gaat in de basis uit van één belangrijk ding: zoekwoorden. Zoekwoorden zijn, naast […]